FAQ - Ofte Stilte Spørsmål

Kan vi komme innom for å snakke om vårt arrangement og menyer?

Ja, man kan komme innom oss i Myrerskogveien 12 (inngang bak Spar butikken) hverdager 08:00-17:00, og lørdager 10:00-16:00   Avtale gjerne møte på forhånd.

Hva slags type oppdrag tar Elvebredden?

Vi holder på med det meste innen event, utleie, selskapslokaler, mat og drikke. Vi tar oppdrag for alt fra noen få personer til store arrangementer med flere tusen deltakere/gjester. Vi har spesielt lang erfaring med gjennomføring av bryllup, gourmet middager og firmafester.

Hva menes med «retur av utstyr»?

Kassene og fatene som maten leveres i er utstyr vi gjerne vil ha tilbake. Dette henter vi vanligvis 1-2 dager etter levering. Du kan også velge å returnere tilbake utstyret selv for å slippe denne ekstra kostnaden. Utstyret leveres da til oss i Myrerskogveien 12 (inngang bak Sparbutikken) hele døgnet. Er det ingen her for å ta i mot kan det settes på utsiden, men husk å merke med ordrenummer eller navn slik at vi får registrert det som mottatt.

Hva gjør vi om vi ikke er hjemme på dagtid for henting av returutstyr?

Så lenge ikke noe annet er avtalt hentes returutstyret en av de nærmeste dagene på dagtid, men mot et lite pristillegg kan utstyret hentes på et spesifisert tidspunkt eller på en annen adresse en det ble levert på. Utstyret kan plasseres utenfor huset, i garasjen eller andre steder etter selskapet, slikt kan avtales direkte med sjåføren, eller aller helst på forhånd. Du kan også velge å returnere tilbake utstyret selv for å slippe denne ekstra kostnaden. Utstyret leveres da til oss i Myrerskogveien 12 (inngang bak Sparbutikken) hele døgnet. Er det ingen her for å ta i mot kan det settes på utsiden, men husk å merke med ordrenummer eller navn slik at vi får registrert det som mottatt.

Vi må være ryddet ut av selskapslokalet på kvelden, hva gjør vi med utstyret som skal returneres?

Returutstyret kan normalt hentes påfølgende dag, men gjør gjerne en avtale med sjåføren ved levering, så tilpasser vi oss så godt som mulig. Du kan også velge å returnere tilbake utstyret selv for å slippe denne ekstra kostnaden. Utstyret leveres da til oss i Myrerskogveien 12 (inngang bak Sparbutikken) hele døgnet. Er det ingen her for å ta i mot kan det settes på utsiden, men husk å merke med ordrenummer eller navn slik at vi får registrert det som mottatt.

Hva koster det å få levert utleieutstyr?

Utkjøring av utleieutstyr koster minimum kr 750,- inkl. mva. inkludert henting av returutstyret. Ved større bestillinger beregnes frakten automatisk i kassen i nettbutikken ut i fra mengde utstyr som skal leveres. Du kan også hente selv hos oss og returnere tilbake utstyret selv for å slippe denne ekstra kostnaden. Utstyret returneres da til oss i Myrerskogveien 12 (inngang bak Sparbutikken) hele døgnet. Er det ingen her for å ta i mot kan det settes på utsiden, men husk å merke med ordrenummer eller navn slik at vi får registrert det som mottatt.

Hva gjør jeg hvis noe mangler eller dersom jeg oppdager feil ved levering?

Så snart du oppdager mangler/feil ved bestillingen er det viktig at du ringer oss på 22 67 91 80, slik at vi kan rette opp i dette så raskt som mulig. I de fleste tilfeller vil vi være i stand til å levere ny vare på kort tid.

Det står to priser for hver vare i nettbutikken, hvilken av prisene gjelder?

Hver vare i nettbutikken er oppført med pris inklusive 15% MVA og pris uten MVA. Ved normal catering gjelder 15% MVA og det er denne prisen som står til høyre og som gjelder i de fleste tilfeller. Grunnen til at prisene står med og uten MVA er fordi i noen tilfeller kreves det 25% MVA på maten. Dette gjelder blant annet servering i våre egne lokaler (som for eksempel ute på Langøyene) og ved bestilling av utstyr og personell.

Kan jeg bestille ekstraretter uten å ha bestilt en hel buffet?

Det går fint å bestille ekstrarettene uten at man har bestilt en hel buffet så lenge man bestiller minimumsantall av hver rett.

Jeg klarer ikke bestemme meg for en buffet, kan jeg bestille halvparten av hver?

Vi anbefaler ikke å bestille halvparten av hver buffet for man vil risikere at noen retter forsvinner veldig raskt og at noen gjester føler seg litt snytt fordi de ikke fikk smake. Om man ønsker å utvide en meny har vi mange ekstra tapas-, koldtbord- og fingermatretter som man kan legges til buffeten, oppgi antall porsjoner du ønsker å bestille.

Kan jeg bytte ut en rett med en rett fra en annen buffet?

Buffetene våre selges i utgangspunktet slik de står beskrevet. Mange av rettene ligger også som ekstraretter og kan bestilles ved siden av en annen buffet. Ved spesielle anledninger har vi allikevel mulighet for å gjøre enkelte utbyttinger.

Når bør vi få maten levert?

Ved opprettelse av en bestilling må vi legge inn et tidsrom for levering (tidligst og senest). Vi ønsker helst 60 minutter mellom tidligste- og seneste leveringstid, og at spisetiden er 15-30 minutter etter seneste leveringstid. Da har sjåføren et slingringsmonn dersom en uforutsett hendelse eller kø skulle inntreffe.

Rigger sjåføren opp buffeten for oss?

Våre sjåfører har mange leveringer i løpet av en dag, og derfor ikke tid til å rigge opp buffeten og sette ut maten for hver enkelt kunde. Om man ønsker at noen andre gjør i stand dette kan man leie inn servitør av oss.

Hva hvis noen av gjestene er allergiske?

Når du bestiller i nettbutikken kommer det opp et felt hvor du kan hake av for allergier i kassen. Det er viktig at du spesifiserer hvilke allergier og hvor mange det gjelder. For eksempel: en person er melke- og glutenallergiker, mens en annen er glutenallergiker.

Vi har ingen spesifisert allergiker meny som vi sender ut på forhånd. Ved allergier lager kjøkkenet egen mat som allergikerne kan spise utfra hva resten av gjestene spiser, samt hva som er tilgjengelig den dagen.

Hvordan leveres maten?

Lunsjmat som sandwicher, rundstykker, snitter, wraps osv. kommer på fat pakket med plast og kan settes rett frem. Koldt tallerkener kommer på porselenstallerkener klare til servering, Ved bestilling av buffet kommer de kalde rettene på porselensfat. De varme rettene kommer i aluminiums bakker i thermo-kasser. I disse kassene holder maten seg varm inntil et par timer, men vi anbefaler at du velger leveringstid nærmest mulig spisetidspunkt.

Hva koster det å få maten levert?

Hverdager, dag 07:30 – 15:00 kr 145,-
Hverdager, ettermiddag 15:00 – 21:00 kr 312,-
Hverdager, kveld 21:00 – 00:00 kr 500,-
Hverdager, natt 00:00 – 07:30 kr 750,-

Helg/Helligdager, dag 10:00 – 16:00 kr 350,-
Helg/Helligdager, ettermiddag 16:00 – 21:00 kr 420,-
Helg/Helligdager, kveld 21:00 – 00:00 kr 500,-
Helg/helligdager, natt 00:00 – 10:00 kr 750,-

Priser (inkl MVA) for levering. Henting av returutstyr man-fre på dagtid koster kr 145,-
Maten kan også hentes hos oss. Du kan også velge å returnere tilbake utstyret selv for å slippe denne ekstra kostnaden. Utstyret leveres da til oss i Myrerskogveien 12 (inngang bak Sparbutikken) hele døgnet.
Er det ingen her for å ta i mot kan det settes på utsiden, men husk å merke med ordrenummer eller navn slik at vi får registrert det som mottatt.

Priser oppdatert 01.10.2015.

 

Leverer dere utenfor Oslo?

Ja, vi leverer utenfor Oslo, pris kommer an på størrelsen av oppdraget og hvor det er. På enkelte arrangementer reiser vi utenlands.

Jeg er ikke sikker på hvor mange vi blir ennå, når må dere ha endelig antall for bestillingen?

Ved bestilling av selskapsmat/buffet/ større arrangementer ønsker vi endelig antall senest fem virkedager før levering. Ved bestilling av kalde lunsjretter/brødmat kan antallet endres dagen før levering innen kl.12:00.

Når må dere ha bestillingen for å kunne levere?

Mindre lunsjbestillinger bør bestilles minimum 2 dager før levering. Ved større arrangement bør man reservere/bestille så snart man har bestemt seg for å bruke oss som leverandør. Meny og antall kan endres inntil én uke før arrangementet.